REGULAMENTUL FESTIVALULUI DE TEATRU PENTRU ELEVI
”ALTER EGO”
Editia XXI, 2025
1.Perioada
Editia XXI se va desfasura în perioada ianuarie – iunie 2025.
- Participare
2.1. Festivalul se desfasoara în regim de concurs si se adreseaza trupelor de teatru formate exclusiv din elevi de la scoli generale (clasele I-VIII).
2.2. Trupele de ciclu primar si cele de gimnaziu vor concura în sectiuni separate, urmând ca fiecare sectiune sa aiba clasament si premii proprii.
2.3. Fiecare trupa inscrisa trebuie sa aiba un nume, chiar daca apartine unei institutii, si sa fie formata din elevi (actori, figuranti etc.). Nu este obligatoriu ca trupa sa apartina unei anumite institutii sau sa fie pregatita de catre un profesor.
2.4. O institutie poate fi reprezentata de catre una sau mai multe trupe de teatru existente în instituaia respectiva.
2.5. O trupa de teatru poate prezenta unul sau mai multe spectacole, fiecare spectacol prezentat beneficiind de jurizare separata.
2.6. Piesele prezentate trebuie sa fie interpretate în limba româna sau în limbile engleza sau franceza. Spectacolele în engleza sau franceza vor beneficia de jurizare separata. Se intentioneaza crearea unei noi sectiuni a Festivalului, cea dedicata spectacolelor într-o limba de circulatie internationala (în speta, engleza si franceza).
2.7. Prin inscriere, trupele isi exprima acordul ca spectacolele din cadrul galei finale sa fie filmate si prezentate public sub sigla Festivalului.
- Durata spectacolelor
Durata unui spectacol trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 25 de minute. Nerespectarea acestei cerinte se penalizeaza prin depunctare.
- Înscriere
4.1. Data limita pentru primirea înscrierilor este de 20 aprilie 2025.
4.2. Pentru inscriere fiecare trupa trebuie sa trimita prin posta sau online o inregistrare video cu spectacolul care va fi prezentat, în varianta integrala. Înregistrarile pot fi trimise pe suport DVD sau CD si trebuie, de asemenea, si fie primite pâna la data de 20 aprilie. Calitatea audio-video trebuie sa fie cel putin medie. Se accepta si link spre înregistrare online (caz în care se va solicita confirmare de accesare a înregistrarii). Va rugam sa verificati inregistrarile inainte de a le trimite! DVD-urile defecte nu pot fi suport al jurizarii preliminare.
4.3. Inscrierea se face prin trimiterea înregistrarii si a datelor solicitate de organizatori pe adresa:
Prof. Octavian Gruian
Scoala “Teodor Murasanu” Turda
Str. Dr. I. Ratiu, nr 53, Turda, jud. Cluj
Tel/Fax: 0264 311951
De asemenea, este obligatoriu ca datele sa fie trimise si prin e-mail la
festivalul.alter.ego@gmail.com
4.4. Materialele trimise vor face baza unei preselectii in urma careia un juriu desemnat de organizatori va alege un numar limitat de trupe care vor juca in cadrul galei finale. Rezultatele acestei selectii vor fi anuntate pana la data de 12.05.2025. Rezultatele preselectiei nu pot fi contestate. Numarul trupelor calificate in finala este stabilit de organizatori, in functie de spectacolele inscrise pentru fiecare sectiune. Organizatorii au posibilitatea de a invita un spectacol hors concours, cu acordul coordonatorului trupei respective (de exemplu, atunci cand la o sectiune este inscris/calificat un singur spectacol sau in alte situatii, la decizia organizatorilor).
4.5. Urmatoarele date trebuie mentionate la inscriere,prin posta si e-mail:
Fisa de inscriere | ||
1. | Numele trupei, localitatea si judetul din care provine | |
2. | In cazul in care apartine de o institutie, numele institutiei | |
3. | Piesa ce va fi prezentata si autorul ei (daca e vorba de o adaptare, numele autorului original si al persoanei care a realizat adaptarea); | |
4. | Limba / sectiunea la care se înscrie spectacolul | |
5. | Numele coordonatorului artistic al trupei / regizorului spectacolului | |
6. | Distributia completa, cu numele personajelor si numele elevilor care interpreteaza fiecare personaj | |
7. | Durata spectacolului | |
8. | Eventuale necesitati tehnice (de timp de pregttire, decor etc.) | |
9. | Persoana de contact (nume complet, e-mail si telefon) |
5.Prezenta si program
5.1. Programul va incepe la ora 9:00. Toate trupele selectate pentru participarea la gala finala au obligatia de a fi prezente la locul desfasurarii cel tarziu la ora 8:45. Eventualele modificari de program vor fi discutate cu participantii la finala în timp util. Programul detaliat al galei va fi comunicat in timp util invita?ilor.
5.2. Inainte si dupa spectacolul propriu, toate trupele trebuie sa fie prezente in sala pentru restul spectacolelor si apoi pentru acordarea premiilor (in cadrul sectiunii la care participa).
5.3 Intre spectacole va exista o pauza de circa 10 minute, timp in care va fi instalat decorul necesar urmatoarei trupe. Dupa fiecare pauza se va verifica prezenta trupelor in sala
- Necesitati tehnice
6.1. In cazul in care pregatirea trupei pentru spectacol (costumare, machiaj si instalarea decorului) necesita mai mult de 10 minute, acest lucru trebuie anuntat odata cu inscrierea si aprobat de organizatori
6.2. In cazul in care reprezentatia necesita un decor complex sau format din obiecte voluminoase, transportul si instalarea acestuia intra in sarcina trupei. Organizatorii pot pune la dispozitia trupelor numai obiecte minimale si numai in masura posibilitatilor. Acest lucru trebuie, de asemenea, solicitat odata cu inscrierea
6.3. In cadrul festivalului, spectacolele se vor juca la lumina alba. Daca un spectacol nu poate fi realizat fara anumite efecte de iluminare, acest aspect trebuie discutat cu organizatorii in momentul inscrierii.
6.4. Toate aceste necesitati, precum si orice alt fel de probleme tehnice care vor fi expuse la fata locului fara sa fi fost anuntate in prealabil nu vor fi luate in considerare, decat in masura in care vor putea fi rezolvate fara a afecta programul si conditiile de desfasurare a festivalului.
6.5. Organizatorii nu isi asuma cazarea si masa participantilor.
- Deliberare si premii
7.1. Juriul va fi selectat de catre organizatori, atat din randul practicienilor de teatru cat si din randul spectatorilor avizati. Juriul pentru preselectie, cel pentru sectiunea scoala primara si cel pentru sectiunea gimnaziu pot avea componente diferite. Hotararile juriului nu pot fi contestate (nici macar de catre organizatori).
7.2. Premiile se vor acorda pentru categoriile: cel mai bun spectacol, cel mai bun actor, cea mai buna actrita. La fiecare categorie vor exista trei premii, plus mentiuni sau premii speciale, in cazul in care juriul va considera de cuviinta.
7.3. Aprecierea trupelor se va baza pe criterii precum capacitatea de interpretare si de convingere, intelegerea situatiilor si a rolurilor, atmosfera creata de trupa pe scena, coeziunea trupei si fluiditatea spectacolului.
Textul ales, ideile conceptuale, scenografia sau eclerajul nu reflecta fidel contributia si capacitatile trupei si deci nu vor fi luate in considerare pentru stabilirea premiilor. De asemenea, ideile regizorale nu vor fi punctate daca sunt executate automat, fara a fi intelese si asumate.
7.4 Invitatia la gala finala va fi trimisa trupelor participante in timp util pentru a se putea organiza deplasarea la Turda. Numarul spectacolelor invitate este stabilit de organizatori.
7.5 Spectacolele inscrise in concurs si carora li se acorda premii sau mentiuni, dar nu sunt selectate pentru prezenta pe scena, vor primi diplomele prin posta sau email.
- Imagine
9.1. Pentru aceasta sectiune se pot trimite lucrari grafice – sub forma de imagine digitala jpg/bmp/pdf – scanari de pe format A4 sau A3, ale lucrarilor realizate de elevi pe tema Afis de spectacol. Invitam trupele participante la sectiunea SPECTACOL sa trimita afise originale odata cu inregistrarea spectacolului. Un spectacol poate participa cu un numar maxim de 5 afise diferite.
9.2. Concursul nu presupune nici un fel de constrangeri tehnice in ceea ce priveste realizarea lucrarilor.
9.3. Cele mai reusite lucrari trimise vor fi expuse pe durata finalei Festivalului si vor fi premiate. Lucrarile se trimit pe adresa de email a festivalului: festivalul.alter.ego@gmail.com