Regulament

REGULAMENTUL FESTIVALULUI DE TEATRU PENTRU ELEVI
ALTER EGO
Editia a XV-a

2017


1. Perioada
Finala editiei a XIV-a  se va desfasura in data de 20 mai 2017,  la Turda.


2. Participare

2.1. Festivalul se desfasoara in regim de concurs si se adreseaza trupelor de teatru formate exclusiv din elevi de la scoli generale (clasele I-VIII).

2.2. Trupele de ciclu primar, cele de gimnaziu vor concura in sectiuni separate, urmand ca fiecare sectiune sa aiba clasament si premii proprii.

2.3. Fiecare trupa inscrisa trebuie sa aiba un nume, chiar daca apartine unei  institutii, si sa fie formata din  elevi (actori, figuranti etc.). Nu este obligatoriu ca trupa sa apartina unei anumite institutii sau sa fie pregatita de catre un profesor.

2.4. O institutie poate fi reprezentata de catre una sau mai multe trupe de teatru existente in institutia respectiva.

2.5. O trupa de teatru poate prezenta unul sau mai multe spectacole, fiecare spectacol prezentat beneficiind de jurizare separata.

2.6. Piesele prezentate trebuie sa fie interpretate exclusiv in limba romana.

2.7. Prin inscriere, trupele isi exprima acordul ca spectacolele din cadrul sectiunii finale sa fie filmate si prezentate public sub sigla festivalului.


3. Durata spectacolelor

Durata unui spectacol trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 30 de minute. Nerespectarea acestei cerinte se penalizeaza prin depunctare.


4. Inscriere

4.1. Data limita pentru primirea inscrierilor este de 21 aprilie 2017.

4.2. Pentru inscriere fiecare trupa trebuie sa trimita o inregistrare video cu spectacolul care va fi prezentat, in varianta integrala. Inregistrarile pot fi trimise pe suport DVD sau CD si trebuie de asemenea sa fie primite pana la data de 21 aprilie. Calitatea audio-video trebuie sa fie cel putin medie.

4.3. Inscrierea se face prin trimiterea inregistrarii si a datelor solicitate de organizatori pe adresa:

Prof. Octavian Gruian
Scoala “Teodor Murasanu” Turda
Str. Dr. I. Ratiu, nr 53, Turda, jud. Cluj
 
Tel/Fax: 0264 311951

De asemenea, este obligatoriu ca datele sa fie trimise si prin e-mail la festivalul.alter.ego@gmail.com

4.4. Materialele trimise vor face baza unei preselectii in urma careia un juriu desemnat de organizatori va alege un numar limitat de trupe care vor juca in cadrul festivalului. Rezultatele acestei selectii vor fi anuntate pana la data de 1.05.2017.

4.5. Urmatoarele date trebuie mentionate la inscriere, prin posta si e-mail:

  1. Numele trupei si orasul din care provine;
  2. In cazul in care apartine de o institutie, numele institutiei;
  3. Piesa ce va fi prezentata si autorul ei (daca e vorba de o adaptare, numele autorului original si al persoanei care a realizat adaptarea);
  4. Numele conducatorului artistic al trupei / regizorului spectacolului;
  5. Distributia completa, cu numele personajelor si numele elevilor care interpreteaza fiecare personaj;
  6. Durata spectacolului;
  7. Eventuale necesitati tehnice (de timp de pregatire, decor etc.), conform cu regulamentul;
  8. Persoana de contact (nume complet, e-mail si telefon).

5. Prezenta si program

5.1. Programul va incepe la ora 10:00. Toate trupele participante au obligatia de a fi prezente la locul desfasurarii cel tarziu la ora 9:45. Orice trupa care nu este prezenta la aceasta ora va fi descalificata. Eventualele modificari de program vor fi discutate cu participantii la finala în timp util.

5.2. In jurul orei 10:00 reprezentanti desemnati de fiecare trupa vor trage la sorti ordinea in care se va intra pe scena.


5.3. Inainte si dupa spectacolul propriu, toate trupele trebuie sa fie prezente in sala pentru restul spectacolelor si apoi pentru acordarea premiilor (in cadrul sectiunii la care participa). Neparticiparea ca public sau perturbarea jocului trupei care se afla pe scena va duce la descalificare.

5.4. Intre spectacole va exista o pauza de circa 10 – 15 minute, in care va fi instalat decorul necesar urmatoarei trupe. Dupa fiecare pauza se va verifica prezenta trupelor in sala.


6. Necesitati tehnice

6.1. In cazul in care pregatirea trupei pentru spectacol (costumare, machiaj si instalarea decorului) necesita mai mult de 15 minute, acest lucru trebuie anuntat odata cu inscrierea si aprobat de organizatori.

6.2. In cazul in care reprezentatia necesita un decor complex sau format din obiecte voluminoase, transportul si instalarea acestuia intra in sarcina trupei. Organizatorii pot pune la dispozitia trupelor numai obiecte minimale si numai in masura posibilitatilor. Acest lucru trebuie, de asemenea, solicitat odata cu inscrierea.

6.3. In cadrul festivalului, spectacolele se vor juca la lumina alba. Daca un spectacol nu poate fi realizat fara anumite efecte de iluminare, acest aspect trebuie discutat cu organizatorii in momentul inscrierii.

6.4. Toate aceste necesitati, precum si orice alt fel de probleme tehnice care vor fi expuse la fata locului fara sa fi fost anuntate in prealabil nu vor fi luate in considerare, decat in masura in care vor putea fi rezolvate fara a afecta programul si conditiile de desfasurare a festivalului.


7. Deliberare si premii

7.1. Juriul va fi selectat de catre organizatori, atat din randul practicienilor de teatru cat si din randul spectatorilor avizati. Juriul pentru preselectie, cel pentru sectiunea scoala primara si cel pentru sectiunea gimnaziu pot avea componente diferite.

7.2. O deliberare preliminara se va face in momentul in care toate materialele trimise vor fi examinate, moment in care vor fi selectate si trupele care urmeaza sa joace in cadrul finalei festivalului.

7.3. Deliberarea finala se va face la sfarsitul desfasurarii fiecarei sectiuni, la fel si acordarea premiilor, cu toate trupele care au evoluat in sectiunea respectiva prezente.

7.4. Premiile se vor acorda pentru categoriile: cel mai bun spectacol, cel mai bun actor, cea mai buna actrita. La fiecare categorie vor exista trei premii, plus mentiuni sau premii speciale, in cazul in care juriul va considera de cuviinta.

7.5. Aprecierea trupelor se va baza pe criterii precum capacitatea de interpretare si de convingere, intelegerea situatiilor si a rolurilor, atmosfera creata de trupa pe scena, coeziunea trupei si fluiditatea spectacolului.
Textul ales, ideile conceptuale, scenografia sau eclerajul nu reflecta fidel contributia si capacitatile trupei si deci nu vor fi luate in considerare pentru stabilirea premiilor. De asemenea, ideile regizorale nu vor fi punctate daca sunt executate automat, fara a fi intelese si asumate.


8. Text

8.1. La aceasta sectiune a Festivalului pot participa elevi si profesori, autori de texte dramatice (sau dramatizari) originale.

8.2. Textele se vor trimite in format Microsoft Word (.doc sau .docx) cu diacritice (Font Times New Roman dimensiunea 12), ca atasament la un e-mail, pe adresa festivalului (festivalul.alter.ego@gmail.com), cu specificarea numelui autorului, a localitatii si a scolii de provenienta.

8.3. Termenul de trimitere a textelor este 31 martie 2017.

8.4. Premiile pentru aceasta sectiune se vor concretiza intr-o publicatie intitulata Anuarul „Alter Ego” (publicatie cu ISSN sau ISBN). Fiecare premiant va primi ca premiu un numar de  exemplare insotite de o diploma. Antologia va cuprinde cele mai valoroase texte trimise, concretizandu-se intr-un instrument de lucru util tuturor celor pasionati de arta dramatica.

8.5. Responsabilitatea pentru originalitatea textelor va reveni fiecarui autor în parte

8.5 În situatia în care textele considerate de juriu ca fiind publicabile vor fi prea putine, organizatorii îsi rezerva dreptul de a renunta temporar la aceasta sectiune.

9. Imagine

9.1. Pentru aceasta sectiune se pot trimite lucrari grafice realizate de elevi pe tema PORTRET DE PERSONAJ DRAMATIC. Autorul lucrarii va numi pe verso personajul ales, precum si numele sau, numele coordonatorului si scoala de provenienta.

9.2. Concursul nu presupune nici un fel de constrangeri tehnice in ceea ce priveste realizarea lucrarilor.

9.3. Cele mai reusite lucrari trimise vor fi expuse pe durata finalei Festivalului si vor fi premiate.

9.4. Termenul de trimitere a lucrarilor este 21.04.2017  (data postei). Lucrarile trimise nu se restituie, ci se pastreaza in arhiva Festivalului. Lucrarile se trimit pe  adresa: prof. Alin Bîlcu, Scoala “Teodor Murasanu” Turda, Str. Dr. I. Ratiu, nr 53, Turda,  judetul Cluj, cu mentiunea ”Pentru Festivalul Alter Ego”.

REGULAMENTUL FESTIVALULUI NATIONAL DE TEATRU PENTRU ELEVI
ALTER EGO
Editia a VIII-a
1.Perioada
Editia a VIII-a  se va desfasura in zilele de 5 iunie (sectiunea scoala generala) si 6 iunie (sectiunea liceu) 2010 la Turda.2. Participare
2.1. Festivalul se desfasoara in regim de concurs si se adreseaza trupelor de teatru formate exclusiv din elevi de la scoli generale (clasele V-VIII) si licee sau grupuri scolare.
2.2. Trupele de scoala generala si cele de liceu vor concura in sectiuni si zile separate, urmand ca fiecare sectiune sa aiba clasament si premii proprii.
2.3. Fiecare trupa inscrisa trebuie sa aiba un nume, chiar daca apartine unei  institutii. Nu este obligatoriu ca trupa sa apartina unei anumite institutii sau sa fie pregatita de catre un profesor.
2.4. O institutie poate fi reprezentata de catre una sau mai multe trupe de teatru existente in institutia respectiva.
2.5. O trupa de teatru poate prezenta unul sau mai multe spectacole, fiecare spectacol prezentat beneficiind de jurizare separata.
2.6. Pot fi prezentate si piese cu un singur personaj, dar acestea vor intra in concurs doar la categoria interpretare, nu si la categoria spectacol.
2.7. Piesele prezentate trebuie sa fie interpretate exclusiv in limba romana.